Ogni volta chì cumunicemu cù i clienti, una parolla hè citata ripetutamente: guaranzia. Ogni cliente vole un periodu di garanzia diversu, chì varieghja da dui anni à trè anni, è certi volenu cinque anni.
Ma in fatti, in parechji casi, i clienti stessi ùn pò micca sapè induve stu tempu di guaranzia hè derivatu, o solu seguitanu a folla è pensanu chì i LED deve esse garantitu per un tempu cusì longu.
Oghje, vi purteraghju in u mondu di LED per sapè cumu si definisce è ghjudicà a vita di lampade.
Prima di tuttu, quandu si tratta di LED, in quantu à l'apparenza, pudemu dì à un sguardu chì sò diffirenti di e fonti di luce tradiziunali, perchè quasi tutti i LED anu una caratteristica distintiva -un dissipatore di calore.
Diversi dissipatori di calore ùn sò micca per a bellezza di lampade LED, ma per fà chì i LED funzionanu megliu.
Allora i clienti si dumandanu perchè e fonti di luce precedente raramente usavanu radiatori, ma in l'era LED quasi tutti i lampi utilizanu radiatori?
Perchè e fonti di lumi precedenti s'appoghjanu à a radiazione termale per emette a luce, cum'è i lampi di filamenti di tungstenu, chì s'appoghjanu nantu à u calore per emette a luce, perchè ùn anu micca paura di u calore. A struttura di basa di LED hè una junction semiconductor PN. Se a temperatura hè ligeramente più altu, u funziunamentu di u travagliu diminuite, cusì a dissipazione di u calore hè assai impurtante per u LED.
Prima, fighjemu un ochju à a cumpusizioni è u schema schematicu di LED
Cunsiglii: U chip LED generà calore quandu travaglia. Avemu riferitu a temperatura di a so junction PN interna cum'è temperatura di junction (Tj).
E, più impurtante, a vita di lampade LED hè strettamente ligata à a temperatura di junction.
Un cuncettu chì avemu bisognu di capiscenu: Quandu parlemu di a vita di un LED, ùn significa micca chì hè cumplettamente inutilizabile, ma quandu a pruduzzione di luce LED righjunghji u 70%, in generale pensemu chì "a so vita hè finita".
Comu pò esse vistu da a figura sopra, se a temperatura di junction hè cuntrullata à 105 ° C, allura u flussu luminosu di a lampa LED attenuate à 70% quandu u lampu LED hè adupratu per circa 10 000 ore; è se a temperatura di junction hè cuntrullata à circa 60 ° C, allura u so tempu di travagliu serà di circa 100 000 ore + ora, u flussu luminosu diminuite à 70%. A vita di a lampada hè aumentata da 10 volte.
In a vita di ogni ghjornu, ciò chì avemu più spessu scontru hè chì a vita di u LED hè di 50 000 ore, chì hè in realtà una data quandu a temperatura di junction hè cuntrullata à 85 ° C.
Siccomu a temperatura di junction ghjoca un rolu cusì impurtante in a vita di lampade LED, cumu riduce a temperatura di junction? Ùn vi ne preoccupate, fighjemu prima un ochju à cumu a lampada dissipa u calore. Dopu avè capitu u metudu di dissipazione di u calore, sapete naturalmente cumu riduce a temperatura di a junction.
Cumu lampade dissipanu u calore?
Prima, avete bisognu di cunnosce i trè modi basi di trasferimentu di calore: cunduzzione, cunvezione è radiazione.
I principali camini di trasmissione di u radiatore sò a dissipazione di u calore di cunduzzione è di cunvezione, è a dissipazione di u calore di radiazione sottu cunvezione naturali.
Principi basi di u trasferimentu di calore:
Conduzzione: A manera chì u calore viaghja longu un ughjettu da una parte più calda à una parte più fresca.
Chì sò i fatturi chì influenzanu a cunduzzione di u calore?
① Conduttività termica di i materiali di dissipazione di calore
② Resistenza termica causata da a struttura di dissipazione di u calore
③ Forma è dimensione di materiale termoconduttivu
Radiazione: U fenomenu di l'uggetti à alta temperatura chì radianu u calore direttamente à l'esternu.
Chì sò i fatturi chì influenzanu a radiazione termale?
① Resistenza termica di l'ambiente circondu è mediu (principalmente cunsiderendu l'aria)
② E caratteristiche di u materiale di radiazione termale stessu (in generale i culori scuri irradianu più forte, ma in fattu u trasferimentu di radiazione ùn hè micca particularmente impurtante, perchè a temperatura di a lampada ùn hè micca troppu alta è a radiazione ùn hè micca assai forte)
Convection: Un metudu di trasferimentu di calore da u flussu di gas o liquidu.
Chì sò i fatturi chì influenzanu a cunvezione termale?
① Flussu di gasu è velocità
② Capacità termica specifica, velocità di flussu è volume di liquidu
In i lampi LED, u dissipatore di calore conta per una grande parte di u costu di a lampada. Dunque, in quantu à a struttura di u radiatore, se i materiali è u disignu ùn sò micca abbastanza boni, allora a lampa averà parechje prublemi dopu a vendita.
Tuttavia, in fattu, questi sò solu u prefigurazione, è avà hè u focu.
Cum'è cunsumadore, cumu ghjudicà se a dissipazione di u calore di una lampada hè bona o micca?
U metudu più prufessiunale hè di sicuru d'utilizà l'equipaggiu prufessiunale per fà teste di temperatura di junction.
In ogni casu, tali equipaghji prufessiunali pò esse pruibitivu per a ghjente ordinaria, cusì tuttu ciò chì ci resta hè di utilizà u metudu più tradiziunale di toccu a lampa per sensu a temperatura.
Tandu nasce una nova quistione. Hè megliu per sentu caldu o micca?
Se u radiatore hè caldu quandu u toccu, ùn hè certamente micca bonu.
Se u radiatore hè caldu à toccu, u sistema di rinfrescante deve esse male. Sia u radiatore hà una capacità di dissipazione di calore insufficiente è u calore di chip ùn pò micca esse dissipatu in u tempu; o l'area di dissipazione di calore efficace ùn hè micca abbastanza, è ci sò carenze in u disignu strutturale.
Ancu s'è u corpu di a lampada ùn hè micca caldu à toccu, ùn hè micca necessariamente bonu.
Quandu a lampa LED funziona bè, un bon radiatore deve avè una temperatura più bassa, ma un radiatore più frescu ùn hè micca necessariamente un bonu.
U chip ùn genera micca assai calore, cunduce bè, dissipa abbastanza calore, è ùn si senti micca troppu caldu in a manu. Questu hè un bonu sistema di rinfrescante, l'unicu "disadvantage" hè chì hè un pocu di perdu di materiale.
Se ci sò impurità sottu à u sustrato è ùn ci hè micca un bonu cuntattu cù u dissipatore di calore, u calore ùn serà micca trasferitu è s'accumularà nantu à u chip. Ùn hè micca caldu à u toccu fora, ma u chip à l'internu hè digià assai caldu.
Quì, vogliu ricumandemu un metudu utile - u "metudu di illuminazione di mezza ora" per stabilisce se a dissipazione di u calore hè bona.
Nota: "Metudu di illuminazione a meza ora" vene da l'articulu
Metudu di illuminazione di mezz'ora:Comu avemu dettu prima, in generale, cum'è a temperatura di a junction LED aumenta, u flussu luminosu diminuisce. Allora, finu à chì misurà u cambiamentu di l'illuminazione di a lampada chì brilla in a listessa pusizione, pudemu inferisce u cambiamentu di a temperatura di a junction.
Prima, sceglite un locu chì ùn hè micca disturbatu da a luce esterna è accende a lampada.
Dopu avè illuminatu, pigliate immediatamente un metru di luce è misurà, per esempiu 1000 lx.
Mantene a pusizione di a lampada è u metru di l'illuminanza invariata. Dopu à una meza ora, aduprate u metru d'illuminanza per misurà di novu. 500 lx significa chì u flussu luminosu hè cascatu da 50%. Hè assai caldu à l'internu. Se tuccate l'esternu, hè sempre bè. Significa chì u calore ùn hè micca esce. Differenza.
Se u valore misuratu hè 900 lx è l'illuminazione scende solu da 10%, significa chì hè una data normale è a dissipazione di u calore hè assai bona.
U scopu di l'applicazione di u "metudu di illuminazione di mezz'ora": Enumeremu a curva di cambiamentu di "flussu luminosu VS temperatura di junction" di parechji chips cumunimenti usati. Da questa curva, pudemu vede quanti lumens u flussu luminosu hè cascatu, è pudemu sapè indirettu à quanti gradi Celsius hà risuscitatu a temperatura di a junction.
Prima colonna:
Per u chip OSRAM S5 (30 30), u flussu luminosu hè cascatu da 20% paragunatu à 25 ° C, è a temperatura di junction hà superatu 120 ° C.
Colonna two:
Per u chip OSRAM S8 (50 50), u flussu luminosu hè cascatu da 20% paragunatu à 25 ° C, è a temperatura di junction hà superatu 120 ° C.
Culonna trè:
Per u chip OSRAM E5 (56 30), u flussu luminosu hè cascatu da 20% paragunatu à 25 ° C, è a temperatura di junction hà superatu 140 ° C.
Culonna quattru:
Per u chip biancu OSLOM SSL 90, u flussu luminosu hè 15% più bassu di quellu à 25 ° C, è a temperatura di junction hà superatu 120 ° C.
Colonna cinque:
U chip Luminus Sensus Serise, u flussu luminosu hè cascatu di 15% cumparatu cù 25 ℃, è a temperatura di junction hà superatu 105 ℃.
Comu pò esse vistu da l'imaghjini sopra, se l'illuminazione in u statu caldu cade da 20% dopu à una meza ora in paragunà à u statu friddu, a temperatura di a junction hà basamente superatu a gamma di toleranza di u chip. Bastamente pò esse ghjudicatu chì u sistema di rinfrescante ùn hè micca qualificatu.
Di sicuru, questu hè a maiò parte di i casi, è tuttu hà eccezzioni, cum'è mostra in a figura:
Di sicuru, per a maiò parte di i LED, pudemu usà u metudu di illuminazione di mezza ora per ghjudicà s'ellu hè bonu o micca in una goccia di 20%.
Avete amparatu ? Quandu sceglite lampade in u futuru, deve esse attentu. Ùn pudete micca solu guardà l'aspettu di i lampi, ma utilizate i vostri ochji sharp per selezziunà i lampi.
Tempu di post: 24-May-2024